петък, 11 септември 2015 г.

Сироп от маточина


В новата ми мъничка билкова градина, пренебрегната стоеше само маточината.
Но с помощта на Марта, успях да приготвя освежаващ и много ароматен сироп. Следвах напътствията и дословно :)

* 3 шепи листа от маточина; 
* 1 кг захар;
* 1 пакетче лимонена киселина;
* 1,5 л. вода.

Листата се измиват старателно под течаща вода и са поставят в съд с похлупак. Заливаме ги с 1,5 л. вода и ги оставяме в хладилник за 48 часа. След това прецеждаме течността и към нея добавяме 1 кг захар . Разбъркваме хубаво докато захарта се разтвори, добавяме лимонената киселина,отново разбъркваме и наливаме в бутилки. При сервиране се разрежда с вода или газирана вода, според вкуса.




А ето още една рецепта, която може да видите тук , в нея сместа се слага да заври.
Който и начин да изберете съм сигурна че напитката ще ви хареса.

7 коментара:

  1. Голяма сладост са тези сиропи, определено са по-добрата алтернатива на т.нар. натурални сокове... Но с маточина не съм опитвала, със сигурност е много приятно. :)
    Поздрави, Нати!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много приятно с наситен вкус на лимон. Поздрави и на теб ,Габи!

      Изтриване
  2. Свареният ще ми тоиде повече на чай. не че е лошо, но специално соковете, ако може да са сурови;) Прекрасни снимки , Наталия. И е хубаво, че намираш място на всичко от градината;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче, съгласна съм с теб , ако може да е сурово! Затова и правих твоята рецепта , за която благодаря много!

      Изтриване
  3. Нати, чуден, ароматен сироп си приготвила! Много обичам аромата на маточина!
    Единствените ми резерви по принцип към сиропите са към огромното количество бяла захар, в същото време тя е и консервант, а нямам безкрайно място във фризера за да прибирам там варианта с мед....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, прекрасно те разбирам за бялата захар! Но с ръка на сърцето си казвам ,че прегрешавам :) Сигурна съм че ако е възможно ти ще намериш здравословен вариант, а аз ще се възползвам :)
      Хубава нова седмица и прегръдки от мен!

      Изтриване
    2. А може ли да ми кажете какъв е вариантът с мед? За пръв път ще правя сироп и искам да опитам и по двата начина и със захар, и с мед. Благодаря

      Изтриване