четвъртък, 21 ноември 2019 г.

Нисковъглехидратен кекс


Моята половинка е решил да намали драстично въглехидратите и захарта. Аз съм в шок! Опитвам се да съм солидарна с него и втори ден не съм хапвала нищо със захар.Иде ми да вия към луната. Та на мен във вените ми тече шоколад и захар. Пред погледа ми само сладки неща се появяват и мислите ми са пълни с тях.Определено не знам дали ще издържа дълго.
Понеже, щом няма бяло брашънце , захар и мая , определено не плувам в свои води. Няма да измислям топлата вода а ще се спра на хората които са специалисти в тази област и са прокарали пътищата.Та рецептата е на Дени от" Helthy with Deni"

4 яйца
80-90 г. бадемово брашно
125г. крема сирене
100 г. сирене
1/2 ч.л. сода бикарбонат
2 с.л. зехтин

Загрейте фурната на 180 градуса.
Разбийте яйцата .Добавете крема сиренето и разбъркайте докато се получи еднородна смес.
Прибавете бадемовото брашно и содата. Разбъркайте. Прибавете и сиренето,като го натрошите.
Намажете дъното на малка тавичка с една супена лъжица зехтин и изсипете сместа. Отгоре поръсете с останалия зехтин.Печете за 30-40 минути.
И да повторя : В дебрите на нисковъглехидратното хранене ме въведе Дени.

3 коментара:

  1. Нати,
    днес хората се хранят много неправилно и е хубаво да се избягва захарта, но и не само тя.В процес на срещи с много хора имащи проблеми със здравето съм разбрала ,че както многото въглехидрати така и многото яйца и млечни продукти са вредни.Затова преди години всички са спазвали строго православния пост.И това се е отнасяло дори за децата, а в тежки кризи за държавата дори и животните са подлагани на пост.
    Този тутманик е хубав, но според мен всички брашна от ядки и семена - сусамово, бадемово, лешниково, ленено и други не бива да се обработват топлинно.Тези брашна съдържат мазнина, която обработена топлинно е повече вредна отколкото полезна.Аз бих заменила ядковото брашно с оризово или царевично, овесено или брашно от лимец.Така мисля аз, но най - доброто според мен е храненето с кълнове, защото те са сурови и необработени, а и много полезни особено зимата.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  2. Ели,благодаря ти за полезната информация и за това ,че споделяш опита си.Това е прекрасно и съм научила много от теб и продължавам да се уча. Много пъти съм постила и за съжеление не се чувствах добре.Може би не съм намерила правилните храни за мен. Бобовите храни не ми понасят добре,въпреки че много ги обичам . Салатите също не ми влияят добре ако са прекалено честои в суров вид.Кълнове обоичам и сега ще се постарая по-често да присъстват в менюто ми.Явно просто трябва да намеря оптималната комбинация за мен.
    Но в крайна сметка трупам опит и опитвам нови неща,някои ми харесват други не.Поздрави и от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нати,
      трябва да намериш най - добрата и поносима храна за теб.Но обикновено хора имащи различни проблеми с усвояване на сурова храна рано или късно разбират и за проблем с някой от органите.Така ,че изследвай някои показатели ако трябва на кръв и урина.А що се отнася до бобовите те се усвояват трудно, по - лесно усвоими са обаче като кълнове.Постите само с готвени храни не се понасят добре.Ако суровата храна е повече обаче няма проблем с години да постиш.Но всеки трябва да намери храните, които за неговият организъм са добри и той се чувства най - добре.
      Поздрави !

      Изтриване