четвъртък, 17 април 2014 г.

Козунак



Всеки си има изпитана рецепта за козунаци. Това е моята. Не помня, но мисля че вече 3 или 4 години все по нея си ги правя, само пълнежът варира. Локум, мармалад, различни сушени плодове. Единствено шоколада пренебрегвам, защото опитах и комбинацията лично на мен не ми допада. Рецептата я имам от Стефчето.

1 кг. брашно
6 яйца + 1 жълтък
200 гр. масло
200 гр. захар
1 кубче жива мая
250 мл. прясно мляко
кората от 1 лимон
кората от един портокал
2 ванилии
стафиди накиснати във гореща вода
1 белтък за намазване

Стаята в която се правят козунаците трябва да е поне 24 градуса. Брашното също трябва да е на стайна температура, яйцата също.

Млякото се затопля и в него се разтваря маята заедно с 1 ч.л. захар, щипка сол и 3 с.л. брашно.
Оставя се на топло за 15 минути или докато удвои обема си.

Брашното се пресява 3 пъти.
Настъргват се кората от лимона и портокала ( които са измити много добре), поръсват се с малко захар да не изсъхват.
Яйцата и захарта се разбиват с миксер докато удвоят обема си.Прибавят се ванилиите и корите от лимона и портокала.
Маслото се разтопява в микровълновата на най-ниска степен.Не трябва да е течно, а размекнато.
В брашното се прави кладенче и се изсипва яйчената смес и сместа с маята.Омесва се меко тесто (ако е необходимо се добавя малко брашно).
С ръце се разстила на дебела кора и се намазва с ръка с размекнатото масло.Кората  се сгъва като плик от 4 страни и се меси. Това се повтаря докато свърши маслото.Трябва да се меси 20- 30 минути.
 Тестото се завива с кърпа и се оставя  да втаса поне 2 часа на топло.
Измесва се отново, разделя се на колкото козунаци ще се правят и се прибавят изцедените стафиди. Оплитат се козунаците поставят се в тавите и се оставят да втасат още веднъж.
Намазват се с разбития белтък и се поръсват със захар. Пекат се на 170- 180 градуса около 40 минути.


Главните помагачи за яйцата.


 Аз съм с две леви ръце в рисуването. Големият ми син определено рисува по- добре от мен.
Аз такава жаба и мравка не мога да нарисувам, а пчеличката пък хич.

2 коментара:

  1. Светли празници, Нати! Чуден козунак, ама колкото и да ми харесва, повече ще похваля малките ти помощници. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Много е весело при вас и оцветените ръчички и веселите дечица и шарените яйчица и козунака, всичко е прекрасно, мила ! Весели празници!

    ОтговорИзтриване