четвъртък, 21 май 2015 г.

Сладкиш с маково семе


 Обичам маково семе, и реших да пробвам нещо ново. Резултатът надмина очакванията ми!


3 яйца
1 ч.ч. захар
1 ч.ч. брашно
1/2 ч.ч. грис
1/2 ч.ч. маково семе
2 с .л. пшеничено ( или царевично) нишесте
1 бакпулвер
1 ванилия

за сиропиране:
сокът на един компот от ананас (или друг по избор)

400г. заквасена сметана
захар на вкус
шепа ягоди
1 банан
1 киви

Яйцата се разбиват със захарта, докато увеличат обема си. Добавете пресятото с бакпулвера брашно, гриса, маковото семе и ванилията. Разбъркайте. Печете в тавичка (24 см.) постлана с хартия за печене на 170-180 градуса, около 40 минути или до суха клечка.
След като сладкиша изстине сиропирайте с част от сока от компота.
Разбийте сметаната със захарта на вкус и намажете сладкиша.Украсете с плодовете.

Аз правих сладкиша, когато нямаше много ягоди. Но сега е точно сезонът им и сложете повечко , че много си подхождат.Аз имах само 3, които бяха крайно недостатъчни :)
На този , които се вижда на снимката сложих и плодове от компота на ананаса, но според мен не допринасят за вкуса и следващия път ще наблегна на ягодите и банана.





 Рецептата видях тук



8 коментара:

  1. Страхотно, неустоимо предложение.Можеш да използваш суров ананас, много ще е подходящ ако е добре узрял, наред с ягодите и бананите.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сигурно със суров ананас ще е по-добре. Той е много по- ароматен от консервирания. Благодаря за подзказката, Елена :)
      Поздрави и от мен, макар и позакъснели :)

      Изтриване
  2. Сладкишът е лесен за изпълнение и с много добри вкусови качества.
    Благодаря Ви за хубавата рецепта.
    С най-добри пожелания.

    ОтговорИзтриване
  3. Браво. И аз го обичам и твоето сладкишче изглежда неустоимо

    ОтговорИзтриване