неделя, 3 януари 2016 г.

Фузили с хрупкава, ароматна поръска и сирена


500г. фузили или друга паста по избор- спагети, фетучини, фарфале
200- 300 г. заквасена сметана
60г. кози кашкавал
30г. синьо сирене
50- 60 г. бяло сирене
100г. кашкавал

за хрупкавата поръска:
2 филии хляб
1 скилидка чесън
4 стръкчета пресен босилек ( или други подправки по избор мащерка ,риган)
1/2 шепа орехи

Слага се да заври водата за пастата и върху съда се слага огнеупорна купа, в която се слагат сметаната и на стърганите сирена.След като сирената се разтопят на водната баня, съдът се маха. Във водата се добавя сол и избраната паста се приготвя, според упътването.

Докато пастата се готви, се препича хляба и заедно с останалите подправки и орехите се поставя в блендер, и се смила на едри трохи. Получените трохи се запичат на сух тиган с не залепващо покритие, докато приятно се зачервят .


Фузилите се разбъркват със соса и се поръсват с горещата ароматна поръска.



Идеята за приготвяне видях от Джейми Оливър, но продуктите са различни според това, с какво разполагах. Резултатът много ми хареса и определено ще пробвам и с други сирена.

12 коментара:

  1. За много години, Наталка!
    Здраве и късмет желая от сърце!
    Открадвам ти рецептата за някой обяд, много ми хареса!
    Прегръдка и спорна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив,благодаря ти! Вълшебна година ти желая!Бъдете здрави!
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  2. Честита Нова година, Нати! Нека е изпълнена със здраве и щастие! Рецептата е разкош!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Кате!Бъдете, здрави!
      Много положителни емоции, вълнуващи пътешествия и кулинарни предизвикателства :)

      Изтриване
  3. Щастлива,успешна,даряваща наслади да е новата година,Нат!
    Пастата звучи многообещаващо с тази поръска,провокира ме да я опитам!

    ОтговорИзтриване
  4. За много години, Нат!
    С пожелание за година, изпълнена и препълнена от здраве и щастливи мигове с любимите хора!
    Чудесна рецепта за следпразничното претоварване. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, благодаря за пожеланията!Както казват да ти се връща :)

      Изтриване
  5. Честита нова година и от мен, Нат! Нека бъде много успешна, мирна и щастлива!
    Не е изненада, че като прочета сирена и се залепям веднага за рецептата! Това звучи много изкушаващо, но за това освен Джейми, и ти имаш голяма заслуга!
    Усмихнат януари, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси, и аз съм така със сирената! Голяма слабост са ми! Целувки!

      Изтриване
  6. Пастата със сирена ми е най-любима май. фантастично изглежда, Нати!

    ОтговорИзтриване