петък, 18 октомври 2019 г.

Таханов хляб




Преди време в едно телевизионно предаване за пръв път видях да правят хляб от тахан. Стана ми много чудно и интересно. Реших ,че това едва ли ще е вкусно.Тези дни обаче съм на вълна ограничаване на бялото брашно.Не знам колко ще продължи това , но е възможност да го пробвам този хляб. И без това в хладилникът ми от доста време отлежава един тахан пак от някаква здравословна забежка :) Реших ,че мога да жертвам част от него. Бурканът беше голям.
С огромна доза скептицизъм забърках хлябът за 2 минути.Обаче готовият резултат ме изненада и определено ми хареса. Дори половинката ми го одобри ,като той беше още по- негативно настроен.Така че ако ограничавате глутена или искате нещо по- различно , пробвайте.



300г. сусамов тахан
4 яйца
1 ч.л. сода бикарбонат
щипка сол
около 50 мл. вода

В купа се смесват тахана ,яйцата содата и солта. Разбиват се с миксер.Ако сместа е много гъста се добавя по малко от водата. Целта е да се получи смес като за кекс.
Сместа се слага в продълговата форма за хляб, постлана с хартия за печене. Пече се в предварително загрята на 180 градуса фурна. При мен се изпече за около 20 минути.

2 коментара:

  1. Много интересна рецепта за " хляб " Нати.Определено съм изненадана и аз от резултата.Ще изпробвам рецептата и веднага я записвам.Таханът сусамов ли е ? Освен това не се ли добавя и нещо друго ? Само тахан и яйца ще се получи смес като крем.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  2. Ели, таханът е сусамов. И не се добавя нищо друго.
    Аз също бях скептично настроена,но това е една от рецептите,които определено надминаха очакванията ми. Мислих ,че ще има силен дъх на яйца или тахан,но не беше така.На мен и съпругът ми много ми допадна.Мисля да опитам и с други видове тахан, но засега не ми е станало време.Надявам се да опиташ и да споделиш резултата.
    Поздрави и от мен!

    ОтговорИзтриване