четвъртък, 5 август 2021 г.

Вишновката на кака Николина






Много рядко пия алкохол. Но за сладките питиета правя изключение. Тази рецепта съм взела от кака Николина - братовчедка на майка ми. Това е един прекрасен начин с рецептата и да съхраня хубавите си спомени с тази невероятна жена!
Пиша рецептата така както тя ми я е казала.

В 5 литрова бутилка или голям стъклен буркан се пълни до половината с вишни, другата половина се допълва със захар.На гърлото на бутилката се слага тензух. Оставя се на слънце 40 дни ,като се бърка или разклаща.След 40тия ден се прецежда.Измерва се получената течност и на 1 литър сок се слага 100 г. алкохол- ракия или водка.




Аз използвах 3 литров буркан и извадих костилките на вишните.Има различни мнения ,че костилките на вишните са вредни, за това реших да не рискувам и ги извадих.

при мен:
- 800 г. вишни
- 600 г. захар
Останалата част от рецептата спазих като технология. И ето резултатът след 41 дни.





3 коментара:

  1. Нати,
    правя тази вишновка.Но още по - хубаво става с различни, узрули сезонни плодове.Ред плод, ред кафява захар.Технологията е същата, но се получава много ароматен плодов ликьор.
    Поздрави, бъдете здрави !

    ОтговорИзтриване
  2. Ели, свекърва ми прави с различни плодове и наистина и много хубава, но слага ром.
    Поздрави и от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Не съм опитвала подобно нещо, но също близвам само сладки алкохоли:) Снимките са просто невероятни!

    ОтговорИзтриване