сряда, 30 декември 2020 г.

Мързелив шипков мармалад

 



Мисля ,че не съм споменавала тук,че лятото се сдобихме и  с куче.  Момиче , че да не съм малцинство.

Този факт наложи доста промени в живота ни. Сега покрай пандемията имам доста време за разходки  с нея. И преди няколко дни разхождайки се видях няколко храсчета  с шипки.  Реших да си набера малко за коледната украса на масата. Но при мене понятието "малко" е доста разтегливо и се оказах с половин торба шипки.И въпреки че е краят на декември реших ,че колкото и да е странно мога да се пробвам с шипков мармалад. Досега винаги бабите са го правили и се допитах до тях. Но като чух технологията с махане на черното цветче, шипка по шипка , реших че това не е моя начин. Търпението не  е силната ми страна.

И така реших ,че понеже аз съм си ги брала и да не се получи няма да се ядосвам.

Измих шипките и ги сложих в тенжера .Налях вода колкото да ги покрие и варих около 30 минути.

Внимавах водата да не изври.

Пасирах шипките, след това ги минах през ситна цедка. Полученото пюре сложих в тенджара по - дълбока ( много пръска докато се вари)и добавих захар на вкус. Опитвах докато стана сладко според моя вкус. Не исках да е прекалено сладко.

 Варих докато се  сгъсти малко и и прибавих лимотозу. Варих още минута две и пресипах горещия мармалад в бурканчета.Затворих и обърнах с капачката надолу.


при мен количествата бяха:


- половин торба с шипки
- 9 с.л. захар 

- 1/2 ч.л. лимонена киселина


Искам да уточня , че моите шипки бяха много меки. Все пак е края на декември и няколко пъти е имало слана. Не съм сигурна дали тази рецепта може да се пробва на шипки които са в сезона си и са твърди преди да паднат сланите.

4 коментара:

  1. Нати,
    Честито Рождество Христово ! Честита Новата 2021 година !
    Баба ми задължително разстилаше твърдите шипки след брането и ги оставяше така под навес за да омекнат.Чак след това се приготвяше шипков мармалад.Така шипковата каша се отцежда много по - лесно .
    Весели и благодатни, мирни и здрави празнични дни ! А шипковия мармалад е любим и се правеше у дома преди години редовно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, честита 2021! Нека бъде мирна и благословена!Желаяти и много здраве и дълголетие!

      Изтриване