неделя, 20 август 2023 г.

Паралия Офринио



Тази година планирането на почивката остана почти за последния момент.

След много колебания къде и как накрая се спряхме на Гърция.Разбира се повечето места ,който харесахме одавна бяха заети. Така познати ни предложиха Паралия Офринио.

Речено - сторено. След като по всички медии тръбяха ,че се чака безкрайно на границата и бидейки с 2 деца решихме ,че ще е по- разумно да тръгнем през нощта. 

И на Маказа бяхме единствена кола. Явно няма други такиви ентусиасти като нас :).





Селцето е с дълъг 17 километров плаж. Хора имаше доста ,но не се усещаше пренаселено ,защото място също имаше. Имаше големи свободни зони и  зони с шезлонги и чадъри, които бяха към различни заведения и барове.

Минималната консумация за да ползваш чадър беше 4 евро.
Плажът е с фин пясък,но има и камъни. Така, че обувките за плаж не са за пренебрегане.
Аз използвах обувките през цялата време и ми беше добре. Децата след първия - втория ден ги захвърлиха , така че положението с камъните не е трагично просто ги споменавам. 



Лично на мен селцето ми се видя презастроено.
Има дълга алея по крайбрежната улица ,където са повечето заведения.
Менютата са на гръцки ,английски и български. В  много от заведенията сервитьорите говореха български.
В двете пекарни който ние открихеше има голямо разнообразие, Аз се влюбих в нещо ,което по- късно разбрах ,че се казва бугаца.Нещо като нашата баница ,но пълно с ванилов крем и ни я поднасяха поръсена с канела и пудра захар.


На снимката е едно ресторантче ,което открихме в последните дни. Малко по -встрани от крайбрежната алея ,това рибно ресторантче ни плени с разнообразието на прясна риба. Собственикът ни разказа поробно за всички риби които предлагат (на български) ,кои са от ферма ,кои са от див улов .Тук опитахме нови неща и определено ни хареса много. Всъшност това беше единственото място ,като изключим пекарните където закусвахме, което посетихме няколко пъти.


Ммм тези две бирички бяха страхотни.
Храната в  повечето таверни и ресторанчата беше вкусна, като това което ми беше най- бяха прясните риби и морски дарове. Миди, Калмари ,октоподи . Опитахме и сепия( без мен) тук мненията бяха кардинално различни, но всеки вкус е различен.
Ако имате намериние да си купите някакви сувенири - забравете! Никъкъв шанс.Имаше няколко магазина ,но те сякаш бяха по- скоро с китайска стока. Иначе хранителни магазини имаше няколко на самата крайбрежна улица,както и по- голям супермеркет в периферията.
Ако сте настроени за готвене има магазини и за прясна риба така ,че може да пробвате колинарните си умения.Лично аз не бях настроена за готвене и предпочитах да опитвам това, което другите са приготвили.




Всеки понеделник в Офринио има пазар. Между плажа и крайбрежната улица има паркинг и там се провежда пазарът.  Цветя ,плодове, маслини ,зехтин,билки,мед са част от нещата ,които се предлагат.


В Офринио забележителности няма.
Но горещо препоръчвам да отделите време и да посетите пещерата Алистрати.
Много красива пещера!! 
Уви категорично ни забраниха да снимаме в пещерата ,но повярвайте ми заслужава си отделеното време.
В пещерата се влиза организирано с водач, вземете си някоя връхна дреха особено ако сте с деца.


Няма коментари:

Публикуване на коментар