петък, 22 февруари 2013 г.

Еклери


Винаги съм се отнасяла към някой рецепти с респект.Струвало ми се е че няма да се справя, или че са много сложни. Еклерите са една от тези рецепти.Страшно много ги обичам, но сега за пръв път пробвам сама да ги направя.Дали беше късмета на начинаещия незнам, но те взеха, че станаха!


за тестото:
120 г. брашно
200 мл. вода
100 мл. олио
щипка сол
4 яйца


за крема:
1 л. прясно мляко
220 г. захар
5 жълтъка
2 праха ванилия
1 с.л. краве масло
120 г.брашно



Приготвяне на пареното тесто:
Водата, олиото и солта се загряват.Като заври се дърпа от огъна и се прибавя  брашното наведнъж и започва да се бърка,докато сместа започне да се отделя от съда. Върнете на огъня и бъркайте енергично докато по дъното се появи бяла следа.
След като поизстине, се прибавят едно по едно яйцата и продължава да се бърка, докато и последното яйце се усвои.
Тавата  се застила с хартия за печене. С чаена лъжичка се взема малка част от сместа и се изсипва на разтояние  една от друга.Ако искате еклерчета за една хапка слагайте количество колкото лешник, ако искате по- големи сложете, колкото голям орех.
Печете на 200 градуса в предварително загрята фурна до зачервяване.
След като се изпекат, изключете фурната, отворете леко вратичката и оставете така още 10 минути.Чак тогава извадете готовите еклерчета.


На този етап вече  може да решите с какво да напълните еклерите.Дали да са солени или сладки.




Моя вариант е с класически крем

Половината от млякото се сварява със захарта.В останалата половина се прибавят брашното и жълтъците и се изсипва във врящото мляко.Бърка се непрекъснато докато се сгъсти.Дръпва се от огъня и се прибавя маслото и ванилията.
Еклерите се пълнят с готовия крем.
Има два начина:
Първия- със шприц се щприцова крема във еклерчетата.
Втория- Еклера се разрязва на две.Пълни се с крема долната част,а горната се поставя като капаче.
Аз избрах първия начин.



10 коментара:

  1. Хей Наталка , и аз като теб съм от тези дето се страхуват да опитат точно определени рецепти , защото им изглеждат твърде сложни и няма да се справят !
    Обачеееее ... като гледам твоите , и като те чета ми се видя съвсем лесно !
    Май ще се престраша някой ден .... :)))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Юли,давай смело! Престрашавай се! Като знам какви златни ръце имаш, тези еклери в никакав случай няма да ти се опрат!То и за мен страха беше голям, но нямало защо!Поздрави за прекрасните мартенички!

      Изтриване
  2. Дано съм от първите и да успея да си дръпна тази чинийка с вече напълнени,сочни еклерчета!Разкошни са,като за една вълшебна хапка!
    Хубави почивни дни ти пожелавам,Наталия! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Наталия, успешно начало на рецепти с еклери!
    Чудесни са!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  4. Важното е човек да се престраши и да има желание. Другото ще се подреди и все някога ще се получи, ако не е от първия път.
    Нати, при теб и от първия път резултатът е чудесен. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери,при мен желанието с кофи да го ринеш :) ,но не винаги нещата ми се получават така както искам.Обаче съм упорита.Като си навия нещо на пръста...
      Много усмивки през неделния ден!

      Изтриване
  5. Браво, страхотни еклерчета!
    И навремето така си мислех за пареното тесто, ама то не било чак толкова страшно, нали? :)
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  6. Мими,наистина не е трудно.А като знам ти какви по-сложни неща си правила...
    Много ми е приятно да те посещавам!Радвам се да те видя "Под гъбката" дано да ти хареса!Поздрави и от мен и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване