четвъртък, 15 февруари 2018 г.

Хляб от лимец със сода

 Вече няколко пъти си правя този хляб и е от любимите ми. Лесен и бърз за приготвяне, при него просто няма какво да се сгреши.


- 500 г. брашно от лимец
-400 мл. хладка вода
-1 ч.л. сода бикарбонат
- 1- 2 с.л. ябълков оцет
- 1 ч.л. сол

В дълбока купа сипете брашното и солта.
В топлата вода разбъркайте содата докато се разтвори.После прибавете ябълковия оцет и отново разбъркайте.Изсипете водата със содата и оцета при брашното и бъркайте със вилица.
Получава се лепнещо тесто.Тестото се изсипва в продълговата форма за хляб,покрита с хартия за печене.Пече се в предварително загрята на 180 градуса фурна за 40 до 60 минути.Проверявайте готовността на хляба с клечка за зъби.



6 коментара:

  1. Нати,
    преди години и аз експериментирах като приготвях подобни хлябове.Много са вкусни особено когато човек редовно прави подобен хляб.Ще пробвам и твоята рецепта.Но можеш да добавиш и орехи или кромид лук в хляба.Става още по - вкусен.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, ще пробвам и с добавките ,които предлагаш. Сигурна съм че ще се получи вкусен и интересен хляб.
      Хубава нова седмица от мен!

      Изтриване
  2. Аз все съм предубедена към тази сода, не ми се получават содените тестени добре, не става ли клисав така хляба?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лимеца по принцип е доста по тежко като брашно. Вкусът и плътността му е доста различна от бялото брашно.Правила съм с мая със сода и с бавно втасване подобно на квас ,което отнема около 3 дни. Всеки хляб е различен,но аз харесвам всички варианти,уви децата ми нито един.Определено нито един от тези хлябове не е клисав.Аз също не харесвам обикновените содени питки.Съветвам те просто да пробваш и да решиш дали отговаря на твоя вкус.

      Изтриване
    2. Благодаря, да, очевидно твоя не е сбит, ще опитам някой път:)

      Изтриване
  3. Здрастуйте, всі, я Адрік Вадим, який проживає в місті Курган, я хочу поділитися з вами всіма про те, як містер Бенджамін допоможе мені отримати кредит у розмірі 15 000 000,00 рублів, щоб почати свою доставку харчових напоїв після того, як я працюю Кілька готелів тут, в Кургані, просто щоб заробити на життя, але нещасливі, у мене все ще виникали труднощі з оплатою оренди, але я дякую Богу, що зараз я працюю самостійно, 5 працівників працюють на моїй опіці. Якщо ви шукаєте фінансову свободу, я радимо вам зв’язатися з паном Бенджаміном з цим електронним листом нижче та номером додатка. lfdsloans@outlook.com + 1-989-394-3740

    ОтговорИзтриване