понеделник, 15 юли 2019 г.

Торта Гараш и 7 години блог



Еми това е, станаха 7 години от първия момент в който създадох "Под Гъбката".
И макар времето да ме притиска и да ми диша все във врата аз все пак не се отказвам! Заради себе си защото това съм аз! С рецептите, със снимките с които се гордея и със снимките с които хич не се гордея ,защото пак е нямало време! С късчетата лични преживявания със местата които са напълнили сърцето и душата ми!Заради вас които ме срещате и ми казвате, че сте направили моя рецепта и ви е харесала!Заради новите приятелства ,които създадох лични и виртуални!

Разбира се за рожден ден торта и то шоколадова!

Блат:
- 10 белтъка на стайна температура
- 400 г. смлени орехи
- 200 г. захар

Крем:
- 400г. сметана
-100г .захар
- 400 г. черен шоколад


За по лесно първо измерете купата в която ще приготвяте блата и си запишете колко тежи.
Белтъците се разбиват на сняг с миксер.На 2 - 3 порции се добавя захарта, разбъркването продължава,но не прекалявайте , защото иначе блатовете ще станат много чупливи. После на порции започват да се добавят орехите.  Бърка се внимателно със шпатула за да не излезе въздупа на белтъците.Сега вече готовата смес за блат се измерва отново, изважда се грамажа на купата и се разделя на 4 или 5 равни блата.Всеки блат се пече на 180 градуса в предварително загрята фурна, във форма за торта(26 см) постлана с хартия за печене.След изпичане се оставя за 5 минути да се охлади преди да се отстрани ринга и хартията иначе се чупи.

Приготвяне на крема:
Шоколадът се разтопява на водна баня и се оставя да се охлади малко иначе, ако е топъл ще втечни прекалено сметаната.
Сметаната се разбива до меки връхчета и към нея се прибавя захарта.Разбива се , а после се добавя и шоколада.Разбърква се добре.Оставя се за един два часа в хладилник.
В подходяща чиния се слага първият блат и се намазва с крема и така се редуват блат и крем до завършване на тортата.
Кремът е доста и позволява различни декорации и на мен така ми харесва, но ако искате оригиналният вид си предвидете още 200г черен шоколад , 2 с.л. олио и смлян шам фъстък за глазура.







2 коментара:

  1. Нати,
    бъди здрава и още много по 7 години радвай почитателите си.Рецептите ти са чудесни, някои съм записала особено соленки и постни ястия.Радвам се,че въпреки натовареното ни ежедневие намираш време за блога.Аз напоследък нямам никакво време.Тортата е чудесна за подобен повод.
    Весело лято !

    ОтговорИзтриване