неделя, 11 май 2014 г.

Лахмаджун




Като ми влезе някоя рецепта под кожата и не ми дава мира. Докато не я направя не мога да мирясам. Този път фитилите ми подпали Candy. Мисля, че успях да издържа само 3 дни преди  се предам и да си набавя нужните продукти. Признавам си че досега турската кухня не ми е била позната. Но отчитам това като грешка. Определено има какво да науча и какво да ме съблазни. Много благодаря на Катето за тази рецепта и за страхотният и проект "Турска кухня".
Тъй като следвах точно указанията ще си позволя буквално да препиша рецептата от Candy .



Тесто:
4 ч.ч. брашно
1 пакетче суха мая 
щипка сол
около 250 мл приятно топла вода / не гореща!/

плънка:
250 гр хубава кайма смес / хубаво е да е от агнешко и/ или телешко, но може и смес телешко със свинско/
1 с.л. доматено пюре / кетчуп или лютеница/
1 голяма глава лук, настъргана на ситно ренде
2 домата, настъргани на ренде, или смлени домати от консерва
сол
1 ч.л. червен пипер
черен пипер
кимион
1/2 ч.л. сух джоджен
пресен магданоз
1 с.л. зехтин

За тестото:
Пресейте брашното, добавете сухата мая и солта. Разбъркайте. Добавете водата и замесете тесто. Ако е необходимо добавете още брашно.
Направете тестото на топка, покрийте го с прозрачно домакинско фолио и кърпа и го оставете да втаса, за около 1 час, докато удвои обема си.
За плънката:
Омесете каймата с останалите продукти. Сместа трябва да е леко течна. При необходимост добавете още домати.

Разделете тестото на малки топчета, от които разточете тънки питки с големината на десертна чиния.

Застелете голямата тава на фурната с хартия за печене и подредете питките в нея.
Намажете ги равномерно със сместа. Не мажете много дебело.
Изпечете на 180 градуса, до зачервяване - за около 20 минути.
Като се изпекат ги извадете от фурната и подредете една върху друга, за да омекнат.

Поднесете Лахмаджуна с нарязан на полумесеци лук, магданоз,лимони, краставици и домати. Може да го навиете на руло, като в него да поставите от зеленчуците.




10 коментара:

  1. Така е :) и на мен ми трябваха само няколко дена, за да я изпробвам :) Страшно вкусно стана, но понеже ползвах кайма смес, доста се сви :(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И при мен се сви , на снимките се вижда :) , но това не навреди на вкуса.
      Поздрави!

      Изтриване
  2. Нати, и аз съм им хвърлила око, тя Катето е голям подстрекател и истински виртуоз в кухнята. Прекрасни са и твоите, ще си придърпам едничка. Поздрави и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Таничка не се чуди! Катето ни е поднесла страхотна рецепта!

      Изтриване
  3. Чудесен е станал лахмаджуна! И аз съм му хвърлила око, но май още малко ще пробвам търпението си :)
    Беше ми приятно да се разходя при теб, Наталия, и сега честичко ще те навестявам :) Добре дошла и ти в моята страничка :)
    Хубава седмица и скоро!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албена аз от много време хвърлям по едно око при теб! Нещата които правиш могат да се наречат по един начин - изкуство!!!
      Радвам се че ти е приятно при мен!
      Хубава седмица и от мен, с голямо закъснение!

      Изтриване
  4. :))) Нати, подпалих ли ти фитилите, а:))) Да ти кажа обаче сега ти запали моите, защото ми се доядоха отново тези вкусни питки. Страхотни са и твоите, прегръдки и прекрасна нова седмица, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах ти фитилжиика такава!!! То човек може ли да ти устои!!!! :)

      Изтриване
  5. И мен ме заинтригува тази рецепта при Катето :) Сега пък и ти я хвалиш и показваш... ще трябва да се прави! :)
    Усмихната седмица от мен, Нат!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за усмивките ,Тики :) ! Да ти се връщат!
      Рецептата ни хареса, ако сме те заинтригували супер!!!! Ще чакам да видя твоя вариант!

      Изтриване