неделя, 2 август 2015 г.

Патладжани ала пармиджана


Патладжани ала пармиджана защото като пазарувах се отнесах и забравих да купя точно пармезана, та си ги направих с наш кашкавал, Ужасно вкусни станаха. Докато се печаха от фурната се носеше божествен аромат.Рецептата бях гледала по" Fiesta TV", но като тръгнах да я търся не можах да я намеря. Добре че беше Пепчо, направо ме спаси! И затова огромни благодарности към нея !

3-  4 патладжана
сол
3 яйца
1/2 ч.ч. брашно
3-4 филий хляб
олио за пържене

200г. пармазан ( аз сложих кашкавал)
200г. ементал
250г. моцарела
 босилек - пресен

за соса:
доматен сок около 1 литър
1 глава голяма лук
6-7 скилитки чесън
по- малко от 1/2 ч.л. захар
риган
черен пипер
кимион
сол
олио


Патладжанът се почиства и се обелва.
Нарязва се на филийки по дължина с дебелина около 1 см. Посолява се и се оставя да се отдели горчивия сок поне 30 минути.
Хляба се смила в блендер на трохи. ( Може да ползвате и готови галета).

Приготвя се сосът:
Лука се нарязва на ситни кубчета и се задушава в олиото заедно с наситнения чесън. Добавят се доматите. Като поври сосът се добавят и подправките на вкус.


Патладжанът  се изплаква под студена вода и се подсушава добре. Всяко парче се овалва последователно в брашно, разбитите яйца и хлебните трохи. Пържи се в сгорещеното олио до зачервяване от двете страни. Изважда се в чиния с домакинска хартия за да се попие излишната мазнина.Дъното на съда за готвене се покрива с малко доматен сос. Нареждат се плътно от панираните патладжани. Отгоре се залива равномерно с доматения сос. Поръсва се с пармазан или кашкавал, нарежда се част от ементала и моцарелата нарязана на кръгчета. Подреждат се листа пресен босилек накъсани на по- едри парчета. Следва отново ред патладжани, доматен сос , сирена, докато се изчерпат продуктите. Най- отгоре се залива с доматен сос и пармезан или кашкавал.Тавата се покрива с алуминиево фолио. Пече се в предварително загрята на 180 градуса за 30 минути, маха се фолиото и продължава да се пече да се зачервят сирената. Оставя се да почине 15 - 20 минути и се нарязва.











И малко снимки от моята градина.





Нещо с фасула не ми се получиха много нещата. Както се вижда има равни количества трева и фасул. Освен това при саденето забравихме къде насадихме зелевия фасул и къде стария :)
Така че накрая оставихме всичко за зрял фасул
Но така е то- градинар не се става от един път. Като първа година забавляваме съседите.
Днес като питах как точно се сади граха ( понеже нашия беше много на гъсто) съседката ми обясни и после каза: " виж вашия как се подпираше" . Той че се подпираше подпираше се ама и не можеше да диша май много. Но имахме реколта и беше много вкусна.
То и морковите ни бяха на гъстичко, ама извадихме 3 кофи. Всякакви размери. Преобладаваха "бейби" морковите поради гъстотата :), но са си вкусни и екологични. Сега фризерът ми е пълен с моркови.



Най- накрая разбрах що е тученица. Ей това до чушките. Самонасяло се е из цялата градина. Докато го разпозная то взе че стана грамаданско и не съм много сигурна дали не е много жилаво за салата. Пък и се кани да цъфти. Така ,че догодина ще го дебна като е по- крехко.


Изключително ми е кеф в градината. Мръсна съм , кална съм. Изяждат ме  рояците комари, въпреки всички репиленти с които се къпя. Слънчасвам, защото времето ми е ограничено и когато успея да си открадна малко и отида до село, все ми се иска да направя и още нещо...
Уви , боровинката ми май е изсъхнала, но пък аронията и тайберито изглеждат много добре.
Понеже тайберито било някакъв хибрид между малина и къпина мъжът ми се шегува , че е ГМО и няма затриване.

21 коментара:

  1. Нати, чудесна градинка имаш! Страхотно е усещането! Тученицата ти не ми изглежда стара, не е проблем, че цъфти. Ако поливаш пипера и тя ще стане сочна и хрупкава.
    И аз имам тайбери и касис и арония. За боровинките съм чела, че е необходим различен състав на почвата и не знам дали ще се справя с това...затова не съм и сяла.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, наистина усещането е страхотно! За боровинката - не знам за състава на почвата. Садя и каквото излезе. В конкретния случай мисля че позабравихме да я поливаме. А тученицата все я забравям. Бера другите неща и като се кача в колата и си казвам "е пак я забравих". Така е като не гледам на нея като нещо за салата, Но ще стигна и до нея :)
      Целувки от мен!

      Изтриване
  2. Натали, познато ми е това с градината! :) Но пък е голямо удоволствие да си набереш нещо, което си посял, копал, поливал, отгледал и е толкова вкусно като си го откъснеш прясно, прясно! Чудесна градина и вкусно ястие!
    И аз си набрах тученица като теб, но трябва да береш такава, която не е пръскана.
    Успешна нова седмица.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили,като за първа година и като нови едва прохождащи градинари, ни нападнаха какви ли не буболечки. Не съм виждала толкова листни въшки през живота си! И какви ли още не гадинки. Така че се наложи да пръскаме. Това лично на мен хич не ми хареса и вътрешно все си мисля ,че има и някакви не отровни методи. Наскори ми казаха за рецепта за пръскане на домати с отвара от чесън. Ако имаш опит ще се радвам да ме научиш.

      Изтриване
  3. И аз съм така с градината ни,но морковите не стават и не стават.Още в началото са едни твърди като корени.Патладжани тази година имаме в изобилие и ще приготвя тази рецепта-благодаря за споделената вкусотия!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе, честно при нас сигурно беше късмета на начинаещия.Единствено с чесъна не се справихме. Нищо не стана! А рецептата много ми хареса, но уви си иска доста време около печката. А в тази жега не знам дали ще я повторя скоро.

      Изтриване
  4. Чудесна градинка! Благодаря за споделянето!

    ОтговорИзтриване
  5. От доста време и се каня на една такава лазаня, но сега е точния момент като че ли.
    Много апетитно изглежда, Натали и аз като теб си имам почти всичко от градината и със сигурност това е важно за перфектен резултат.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е аз имам още да наваксвам, но тъй като не съм там , засега само кроя планове:)
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  6. Нат,поздравления за градинарството!Никой не се е родил научен,със сигурност ще му хванеш цаката с времето.Аз залагам само на китките и не сея зарзават,но пък живея в село и произведено от другите-дал Бог,та не ми се налага да садя.А тученица имам в цветните лехи,но не ме блазни да я направя на салата,тези гланцирани листа някак ме възпират,предпочитам си култивираната купешка.Ястието ти е великолепно,обожавам го!Щастлив август!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, засега само въздишам по китките. Те си искат да съм до тях и да им се радвам.Бях си направила пролетна градинка с луковични, но не успях да видя и половината цъфнали. Затова реших засега да задържа цветята, защото мъжът ми по често успява да отиде до село, но за него китките не са важни и позабравя да ги полива.
      А тученицата опитах като бях в Бодрум. Там я сервират направо така на китки. Така сервираха и подправките. Има много интересен вкус.
      Целувки!

      Изтриване
  7. Нати,
    чудесно ястие с патладжани.Тученицата е много вкусна в салати с домати.Пробвай и ще видиш, точно е станала за бране, крехка е ,съдейки по снимките.ако я поливаш става чудна, леко киселичка, много приятна.За боровинката - имам и аз, а не съм от планински регион.Затова за да я отглеждаш винаги я тори със специален тор за орхидеи и камелии.Слагам и малко оборски тор също и насипвам отгоре борови иглички.Те дават киселинност на средата и запазват по - добре влагата.Моите боровинки още са малки, но ги спасявам по този начин.Аронията когато се полива дава едри и вкусни плодове.Така,че постепенно човек се учи, важното е да има желание.
    Поздрави и весело лято !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, благодаря ти. Ако оцелее боровинката ще пробвам със съветите. Ако не не мисля да се отказвам, ще посея други.
      Весело лято и на теб!

      Изтриване
  8. Нати, след една хубава разходка из градината, ама с резултат - кални и изморени ръце, кръст и всичко (както си му е редът), порцията ти би се посрещнала повече от радушно. Много апетитно си сготвила! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Мен ако питаш, всичко ти се е получило;) Ела в нашата градинка, да се възгордееш;)
    Интересно е, че точно фасулът не се е получил, тъй като у нас той сам си се получава ( за разлика то доматите, които определено искат грижи).
    И патладжанчето ти е чудничко!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Благодаря, Мъхче! То за фасула се изложихме със саденето и смесихме 3 вида. Така ,че накрая го оставихме на самотек.

      Изтриване
  10. Много се радвам, че патладжаните са ти харесали, Натали :) У нас младите хора харесват повече кашкавала, когато се настъргва върху ястие да се запича, така че, не губиш с пармезана много.
    И градинката ти е чудна /добива де. Чудесно ти се получават зеленчуците и добивите, при положение, че ти е и за първа година градинарство. А зеления фасул, остарял, като се готви е много вкусен - аз го харесвам повече :)
    Поздрави и успешна нова седмица на теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много, ама много ми харесаха! :) И ти благодаря за рецептата!
      А за фасула се надявам да се получи от дефект - ефект. :)
      А след като ти ме уверяваш ,че е вкусен съм спокойна.
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
    2. Но почистен от шушулката - само зърната - узрели, изсушени. :)

      Изтриване