неделя, 30 август 2015 г.

Сушени домати


След като градинарствах се оказах с огромно количество домати. По- голямата част от тях се превърнаха в доматен сок, но си заделих по- дребните за опит на сушени домати.

За рецептата се доверих Йоана, защото е описало процеса много подробно.
И така, ако решите да се пробвате ви трябват:

-домати ( за предпочитане сорт "Рома", но моите си бяха обикновени градински доматки, но избирах по- дребните и месести)
- 3-4 скилидки чесън
-черен пипер
-сол 
-пресен риган (аз нямах)
-30-40 мл. зехтин

Нарязвате доматите на четвъртини и ги нареждате в голяма тава покрита с хартия за печене. Поръсвате ги със зехтина ,солта, черния пипер и нарязания чесън. Слагате пресните подправки.
Доматите се изсушават във фурната на 100 градуса.Готови са когато сърцевината остане почти суха ,а краищата се сбръчкат навътре.
На мен ми отне 6 часа.
Доматките се охлаждат напълно и чак тогава се мариноват в зехтин.

за мариноването:
зехтин - студено пресован
3-4 скилидки чесън
и пресни билки на вкус

Сушените домати се поставят в плътно затварящ се буркан, като между тях се слага чесъна и билките. Долива се зехтин, колкото да покрие доматите.Буркана се затваря и се прибира в хладилник или на тъмно и студено място.

В повечето рецепти се махат семките ,предполагам да се улесни процеса на сушене. Аз реших да ги оставя. Нямах пресни билки така че ги пропуснах. Но следващия път ще се приготвя по- отрано защото съм сигурна , че ще бъдат по- ароматни.




2 коментара:

  1. Нати,
    щом разполагаш с много домашно произведени домати можеш да прочетеш как аз ги правя.Стават много вкусни, моите също са домашни.Доматите сорт " Рома " не са подходящи - имат много семки и твърда люспа.Когато се изсушат остават семките и люспата, а месестата част много киселее.
    Дано не съм те наранила , но мисля, че сортът е много важен.От хубавите домашни домати - с тънка люспа, месести и с малко семки се получават много вкусни, сушени на слънце домати.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  2. Ели, категорично не си ме наранила! Напротив много ми е приятно ,че споделяш опита си с мен.
    Рецептата която следвах препоръчваше сорта "Рома" така че и аз добавих този коментар.
    Поздрави и от мен, а сега ще отскоча при теб за да видя ти как си ги приготвила.

    ОтговорИзтриване