сряда, 5 септември 2012 г.

Гювеч



Признавам си честно това не съм го готвила аз.Само го снимах и ядох от него на корем!
Приготви ни го бабата на мъжа ми -баба Калина, но беше толкова вкусно че реших да го споделя с вас още повече ,че технологията е малко по- различна от моята. А вкусът определено е в полза на баба Калина.Точни мерки няма.Всичко е на око.( Май не само аз готвя така : )   )



свинско месо( или агнешко,телешко,пилешко)
1 патладжан
чушки севрия
бямя
зелен фасул
лук
моркови
домати
тиквичка
картофи
джоджен
сол
черен пипер
червен пипер

Зеленчуците се нарязват и се отделят по видове- лукът,чушките,патладжана, тиквичката,морковите на малки кубчета.Зеления фасул се начупва  на 2-3 парчета. Картофите на по- едри кубчета.
Месото се нарязва и се задушава в херметическа тенджера.
В по голям съд се слага олио и първо се задушават патладжаните с тиквичките.
После се прибавят лука и чушките,морковите.После зеления фасул(ако е по-стар може направо с месото да поври),Прибавят се картофите и задушаването продължава.Накрая се слагат бамята,доматите,червения пипер ,месото и подправките.Всичко се изсипва в тавичка или глинен гювеч  и се пече във фурната.




Ето майсторката.






Това  са част са цветята на баба Калина.




























А вечер се събирахме пред огъня.







Част от моята банда.





4 коментара:

  1. Таз гозбица ми е любима, ако може другия път като ни поканите на балкан да ни я врътнете моля. Пък аз от благодарност ще пекна едно хлебче, та да има да топкаме в сосчето.

    ОтговорИзтриване
  2. От снимките си личи веселото настроение... Хубави бъдещи спомени! :) А от CHEF (майстор готвач) баба Калина, само можем да се учим.

    ОтговорИзтриване
  3. Наистина беше много хубаво,а баба Калина е неповторима, както винаги.

    ОтговорИзтриване