събота, 20 октомври 2012 г.

Шоколадова мус торта с круши



Още една рецепта на  Йоли .Мога само да кажа, че който я опита няма да сгреши.Невероятно вкусна торта.
Да знам, че се повтарям  и четейки, може би си казвате "Е не може всичко да е вкусно!"
Истината е, че тук пиша и споделям с вас само тези рецепти, които съм пробвала и са се харесали на мен и семейството ми.Има още страшно много, които не са ни допаднали на вкус и за това не са попаднали тук.Евентуално могат да се появят като кратки анонси в графата неуспехи.
Препоръчвам ви да видите и оригиналната торта при Йоли защото е преставена по прекрасен начин.Уви на мен украсата все още ми убягва.Може би не ми достига търпението, а в повечето случеи ме притиска и времето, защото за фините детайли се изисква доста от него, както и спокойствие,което на мен ми липсва покрай двамата ми разбойника,които са всичко друго но,не и кротки.
А технологията съм преписала дословно.


за блата:
3 яйца
130 гр.захар
70 брашно
25 гр. шоколадов пудинг ( половин пакетче)
1 ванилия
1/4 ч.л. бакпулвер
2 с.л. какао
30 гр. стопено горещо масло


за шоколадовия мус:
3 жълтъка
60 гр. захар
1 ванилия
150 мл. прясно мляко
500 мл. течна сладкарска сметана
350 гр. тъмен шоколад ( аз сложих наполовина тъмен,наполовина млечен )


продуктите за пошираните круши:
4 зрели круши
200 гр. захар
100 мл. бяло вино
100 мл. вода
сока и кората на 1/2 лимон
1 малка пръчка канела
2 зърна кардамон
2 зърна карамфил






Ако имате възможност направете пошираните круши 1 ден предварително.
Обелете крушите и ги сварете за  5-10 минути с всички останали продукти.
Времето за варене зависи от сорта круши.
Проверете дали плодовете са меки,като внимателно ги прободете с върха на ножа.
Оставете ги в сиропа поне за няколко часа за да се ароматизират добре.

Разбийте белтъците на сняг.В края на разбиването на тънка струйка прибавете половината захар и продължете да разбиването докато получите твърди връхчета.
Останалата захар разбийте с жълтъците на гъст крем.
Пресейте заедно брашното,какаото,пудинга,бакпулвера и ванилията.
Към  разбитите жълтъци прибавете белтъците и пресятата суха смес,като ги  редувате.
Разбърквайте внимателно с лопатка.
Най-накрая сипете горещото течно масло и разбъркайте отново.
Изсипете тестото в тортена  форма - 26 см. покрита с хартия за печене.
Изпечете блата в предварително загрята фурна на 180 гр.  за около 15 - 20 минути.
Оставете го да се охлади.


За муса разбийте на гъст крем жълтъците със захарта и ванилията.Прибавете прясното мляко и 100мл. от  сметаната.На много слаб огън, в съд с незалепващо покритие, сварете крема докато започне да се сгъстява,да лепне по лъжицата и да остявя плътни следи.Може да направите това и на водна баня.
Докато крема е още горещ прибавете към него начупения шоколад на малки палченца и бъркайте докато се разтопи напълно.Охладете добре.Разбийте останалите 400 мл. от сметаната на не много твърд сняг и внимателно добавете към шоколадовия крем.

Подреждане:
В равна тортена чиния поставете блата и добре го сиропирайте със студения,прецеден сок от пошираните круши.
Разрежете крушите на половинки и ги подредете върху блата.Стегнете го с подвижен ринг за торта или с ринга на самата тортена форма, в която сте го пекли.
Върху крушите изсипете мус крема, загладете и оставете в хладилника за една нощ  да се стегне добре.След това внимателно отстранете ринга и украсете според фантазията си.
Режете тортата с горещ сух нож.



Не икономисвайте крушите като мен.Аз имах 3 круши и реших че ще са достатъчно.Както се вижда - не бяха достатъчни.




Няма коментари:

Публикуване на коментар