вторник, 28 август 2012 г.

Тарталети с шоколадов крем



Преди 3 месеца си купих форми за тарталети и все не можех да си харесам рецепта.
Най-накрая реших да хвърля един поглед при Йоли и естествено при нея намерих поредното изкушение, което да опитам. Е, имах малка несполука със сметаната.
След дълго издирване на животинска сметана, най накрая станах горд притежател на една опаковка! И с устрем и ентусиазъм,запретнах ръкави да правя въпросните тарталети.
С тестото нямах никакъв проблем,с шоколадовия крем също,Но виж с босилковата сметана ударих на камък! Приготвих си босилек от саксията на терасата(Само той оцеля от опитите ми да имам подправки на балкона.). Сложих предвидената сметана добавих малко захар,защото не беше подсладена и включех миксера.Проблем номер едно беше абсолютния отказ на сметаната да заеме форма различна от течната. Бях много настоятелна! И ето го проблем номер две!
Сдобих се със сладко масло!
Това е!
Така че, ако искате босилкова сметана посетете Йоли. Аз няма да пиша рецептата и.
Ако искате примерно ментова сметана или обикновен, добре разбит крем от сметана, можеби е по добре да си използвате растителна.
А ако някой може да ми каже къде съм сгрешила, много ще му бъда благодарна, ако ме осветли!





За тестото:
120 гр. меко масло
60 гр.пудра захар
1 яйце
1 ванилия
250 гр.брашно


за крема:
100 гр. течна сметана
100 гр. шоколад (аз предпочитам млечен)
20 гр. масло


Разбъркайте маслото със захарта и ванилията. Добавете яйцето и брашното и омесете бързо меко тесто. Не месете дълго.
Оставете в хладилника за 20 минути.
Разпределете тестото във формите за тарталети. При мен се получиха 8 бр.
Надупчете с вилица за да не се надува. Изпечете на 180 градуса в предварително загрята фурна за 10- 15 минути до порозовяване.
Затоплете сметаната до кипване и свалете от котлона. Прибавете начупения шоколад и маслото. Бъркайте докато се разтопи и стане хомогенна смес.
Разсипете топлия крем в изпечените маслени кошнички (след като сте ги извадили от формите)   и оставете да стегне.
Украсете и се насладете!
Ама страшно са вкусни!








2 коментара: