сряда, 8 август 2012 г.

Ветрило от патладжани с кайма



Любовта ми към патладжаните е от скоро,но определено е силна.Тази рецепта ме впечетли с красивия си вид и с това,че няма нищо пържено.Беше ми интересно дали заради това няма да пострада вкуса. Но крайния резултат много ми допадна.Идеята видях тук .


3 патладжана
500 гр. кайма
1 яйце
2 филии стар накиснат хляб
1 главичка лук
черен пипер
кимион



за соса:
домати-1-2 кг.( в зависимост от това дали искате повече сос или не.Аз сложих на око)
чесън на вкус
4-5 с.л. зехтин
сол
1/2 ч.л. захар



допълнително:
3-4 чушки
3-4 главички лук


Патладжаните се нарязват на резани дебели 1 см. почти до дръжката.







Слагат се в дълбок съд със солена вода за около 40-60 минути,за да изтече горчивия сок.
Солта трябва да е повече.






После се изцеждат и се подсушават добре.Между разрезите също.
Омесва се каймата с изброените продукти(като за кюфтета) и се разделя на 3-за всеки патладжан.
С лъжичка се намазва върху всеки резен.Леко се притиска и се разтваря като ветрило.







Притотвя се соса : Доматите се настъргват (или в блендер за по-лесно),прибавя се зехтина,пасирания чесън,солта и захарта и подправки на вкус.
В тавата в която ще се пече,се слага доматения сос,върху него се нареждат патладжаните.
Между тях се нареждат 3-4 чушки нарязани на ивички и 3-4 главички лук нарязани на четири.





Всичко се маже с четка със зехтин и се пекат около 55 минути в умерена фурна.




Към средата на печенето отново се намазват със зехтин.




А 5- 10 минути преди края се поръсват с настърган кашкавал и се доопичат до зачервяването му.




Няма коментари:

Публикуване на коментар