понеделник, 7 април 2014 г.

Печено пиле с майонеза


Да си призная към тази рецепта подходих много предпазливо и с голямо чудене. Да пробвам ли или не. През изминалата седмица пробвах няколко рецепти сред които и едни ребърца със специална марината, за които авторът уверяваше че са страшно вкусни. Е на мен хич не ми харесаха. Та въпросните ребърца охладиха ентусиазмът ми за експериментиране и ме направиха доста недоверчива. Но като всеки водолей то ме човърка да пробвам нещо ново и накрая се престраших и се доверих на Рони. Резултатът беше много крехко пиле с фантастична коричка. Беше харесано много от семейното жури. Но както вече установих вкусът е дълбоко лично преживяване и това че на мен ми харесва не е гаранция че ще се хареса и на друг така че пробвайте и решете сами.

1 охладено пиле ( не замразено)
2/3 кутийка майонеза ( аз използвам "Краси")
прясно изцеден сок от лимон ( аз сложих сокът на един малък лимон)
червен и черен пипер на вкус
сол на вкус
5 с. л. олио

Почистете го и го осолете добре.
Изцедете пресен лимонов сок върху него, като го разнесете навсякъде по пилето и го оставете за около 30 минути в хладилника, за да попие добре солта в месото.
Сложете пилето в тава, застлана с алуминиево фолио и го намажете много добре и навсякъде с майонезата.
Полейте съвсем леко с олио, поръсете с черния и червения пипер и го сложете в предварително загрята на 200 градуса фурна.
Не го покривайте с фолио.
Печете до готовност, като задължително мажете пилето с мазнината, отделена при печенето минимум 3-4 пъти.


10 коментара:

  1. Така е, Нати, всеки има различни вкусови предпочитания, но като гледам твоето пиле съм сигурна, че ще ми хареса. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е дано и на теб ти хареса така, както на нас ни се услади!Поздрави и на теб,Таня!

      Изтриване
  2. Как апетитно се е зачервило... Важното е, че на вас ви е харесало. :)
    Поздрави, Нати!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съгласна съм, Гери. Главният готвач ( аз) :) е най- доволен, котато рецептата е одобрена от домочадието. :)
      Хубава седмица!

      Изтриване
  3. Апетитно е със сигурност! Хрупка;)

    ОтговорИзтриване
  4. Нати, разкошно е станало, хрупкава коричка, сочно месце! От Рони каквото съм правила, всичко е с прекрасен резултат. Поздрави мила и прекрасен вторник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А снимки те и направо те карат да грабваш продуктите и да запряташ ръкави

      Изтриване
  5. Не съм опитвала пиле с майонеза,звучи интригуващо,а и щом Рони и ти препоръчвате,значи наистина е добра рецепта,Нат!Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, и аз не бях, но смятам че сега често ще го опитвам. Поздрави!

      Изтриване