събота, 3 август 2013 г.

Соленки с мас




 200 г. мас ( оказа се, че опаковката ми с мас е 130 г. затова допълних останалото количество с масло и малко олио )
250 г. кисело мляко
1 бакпулвер
200 г. сирене ( или на вкус, аз го слагам на око)
1 яйце и 1 белтък
брашно за меко тесто
 

1 жълтък за намазване

От маста,киселото мляко и брашното пресято с бакпулвера се замесва меко тесто.
Разточва се кора и на едната и половина се слагат разбърканите яйца със сиренето.
Кората се прегъва и се нарязва на пръчици.Соленките се намазват с жълтъка и се поставят в тава постлана с хартия за печене.Отгоре по желание може да ги поръсите с мак.
Изпичат се на 180 градуса до зачервяване.
 Соленките стават много пръхкави и се топят в устата.Ако сиренето ви не е много солено, може да добавите малко сол в тестото.



12 коментара:

  1. Натали, чудесни соленки! С мас винаги стават пръхкави и меки.
    Прохладна съботна вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Оле, Нат, любими са ми! Толкова вкусно изглеждат твоите, че ми се ще да придърпам купата и цял ден да си гризкам от тях. Страхотни! Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Катенце и аз си бях гушнала купата и си гризках, обръщайки широк гръб на съвеста си, която ми нашепваше,че съм лакомница :)

      Изтриване
  3. С теб сме на една вълна,Натали!И аз вчера правих,но няма да откажа да си грабна и от твоите!Хубава лятна седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. Щом са смас, значи пръхкави и вкусни:)

    ОтговорИзтриване
  5. Здравейте,

    Бих искала да попитам какво точно трябва да е количеството на брашното, тъй като при мен тестотоо се получи прекалено крехко. Необходимо ли е да се охлади тестото преди да се разточи?

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте,за съжаление не мога да дам точното количество брашно, защото не съм го мерила.Аз не съм слагала тестото в хладилник, но ако се охлади предполагам ще се работи по-лесно с него.Извинявайте, че ви отговарям чак сега,но не бях в града.Надявам се, че соленките са ви харесали.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте отново,след добавяне на малко брашно и охлаждане на тестото с него се рабаотеше много лесно, а соленките наистина са прекрасни и много пръхкави.Благодаря ви много.

      Изтриване
    2. Много, се радвам че ви е харесала рецептата!Прекрасно е да разбереш, че съм съблазнила някого да опита нещо, което ми е било вкусно!А щом е допаднало и на вашия вкус, съм безкрайно доволна!Специални поздрави от мен, Анонимен!

      Изтриване