събота, 15 февруари 2014 г.

Шуменски улични мекици


 Всъщност никога не съм правила точно мекици винаги някой друг ми ги е приготвил. Рецептата избра моята половинка от тук. И така това са "Шуменски улични мекици". Оказаха се невероятно пухкави и много, много вкусни.

1/2 кофичка кисело мляко
1 яйце
10 г. прясна мая
1 кафеена чашка топла вода
1 ч.л. сода бикарбонат
1 ч.л. сол
1/2 ч.л. захар
1 с.л. олио
брашно за меко тесто ( при мен беше между 400 - 500 гр.)
мазнина за пържене



Разтворете маята в топлата вода и захарта.
Пресейте брашното и в 400 гр. направете кладенче . Сложете содата в киселото мляко и разбъркайте, след това изсипете в кладенчето, прибавете яйцето маята и останалите продукти. Замесете меко тесто (ако е необходимо добавете още брашно).Омесете добре и оставете да втаса 30 минути.
С на маслени ръце се късат малки топки и се разтеглят за да се оформят мекичките.
Пържат се в маслена баня.

Аз направих 2 мекички с плънка от круша нарязана на малки парченца и синьо сирене.Страшно ми хареса! Но от опитване не оцеляха екземпляри за снимки.

20 коментара:

  1. Нати, изводът е един - определено няма да ти е последен път, чудни са. :)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Гери, правилен извод :)
    Хубава вечер и на теб

    ОтговорИзтриване
  3. Ох, как обичам мекички и в комбинация със сиренце или домашно сладко (мммм)! :)
    Чудесни си ги направила, Нат! :)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Светле! И аз така ги обичам и все не мога да реша- дали сладко или сиренце :)
      Хубава седмица!

      Изтриване
  4. Е, това втасване ме побърква. Няма толкова време сутрин;( Обаче и аз , и децата обичаме мекички. Тези са чудесни! Да благодариш на половинката за добрия избор! Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодарих му няколко пъти, а той беше доволен, че ги направих :)
      И аз много му се ядосвам на втасването, обаче реших да си направя тесто и да си го замразя. Вечер го вадя и на сутринта хоп- мекички! Да видим дали ще се получи :)
      И на теб Мъхче хубава седмица!

      Изтриване
  5. Натали, разкошни мекици! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  6. Нати, тези пухкавелки така изкусително намигат от екрана, че ми се ще сега да дръпна поне едничка. Прекрасна нова седмица, мила!

    ОтговорИзтриване
  7. Придърпвам си една от купчето,Наталия,да знаеш,че аз съм ти я откраднала,ама не се издържа-прекрасно вкусни са ти мекичките!
    Пожелавам успешна,слънчева и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Роси! И на теб хубава седмица и много усмивки!

      Изтриване
  8. Колко пухкави мекички си направила, дори са много по-добре направени от тези, по която рецепта си ги правила, браво!
    Слънчева нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Жани! Добре дошла в моето местенце!

      Изтриване
    2. Разгледах блога ти, имаш много хубави предложения, ще те навяестявам често, прибавих те към любимите ми блогове за да те следя :)

      Изтриване
    3. Жани, радвам се че ти харесва блогът ми и съм много поласкана ,че се нареждам сред любимите ти местенца! Но и аз те открих и ще те държа под око :)

      Изтриване
  9. Нати, и аз се нареждам за едничка. Много са изкусителни. поздрави!

    ОтговорИзтриване