неделя, 11 ноември 2012 г.

Грис халва



Много обичам грис за разлика от половинката ми. Той искренно го ненавижда в каквато и форма да го маскирам.След многобройни опити да го съблазня с някаква грисово предложение накрая се отказах.Но от време навреме угаждам и на себе си.

300 мл. олио
300 гр. грис
300 гр. захар
800 мл. вода
ванилия
1 пръчка канела





От водата,захарта и канелата се прави сироп.
В олиото се запържва грисът  докато се зачерви.Сиропът се налива при изпържения грис (махнете пръчката канела).
Внимавайте много пръска и увеличава обема си. Изберете по-голям и дълбок съд.
Оставете няколко минути докато заври отново. Прибавете ванилията и свалете от огъня.
Изсипете в тава и покрийте с кърпа да се задуши.
Нарязва се  като изтине.
Поръсете с канела и орехи или бадеми и поднесете.
Пробвала съм да сложа в самата грис халва стафиди,орехи, бадеми, но установих ,че не ми допада. Най си я харесвам чиста. А отгоре понякога прибавям нещо за украса.





2 коментара:

  1. Наталка, у нас ситуацията е сходна, само че аз не съм голям любител на грисовите рецепти :) Но пък трябва да се угажда на половинката и ако пази поведение може да му направя една халва :) Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Габи,разменили сме си ролите!
      А като гледам как му угаждаш явно много те слуша! :)
      Хубава вечер и на теб!

      Изтриване