четвъртък, 6 декември 2012 г.

Шаран плакия



За пръв път правя плакия, но се получи.

1 шаран
3-4 глави лук
2 моркова
2 скилидки чесън
20-30 г. целина- глава
1600 мл. доматен сок
15-20 зърна черен пипер
2 дафинови листа
сол
 60мл. бяло вино


Шаранът се изчиства и се нарязва на порции.Посолява се и се слага в тавата която ще се пече.Приготвя се сосът.
Лукът се нарязва на полумесеци,морковите на  кръгчета, целината на кубчета, а чесънът на едри кръгчета.
Зеленчуците се задушават в олио и 1 -2 с.л. вода. Прибавят се доматите ,дафиновия лист черния пипер и солта.Сосът ври докато се посгъсти.Изсипва се върху рибата,добавя се виното и 1-2 с.л.олио и ястието се пече на 230 градуса за 30 минути.




Плакията е по-вкусна студена.

4 коментара:

  1. Наталка изглежда много добре твоята плакия. Аз си признавам, че не съм опитвала никога, но винаги има първи път :) Весело празнуване!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, и аз не бях опитвала риба плакия, но ми хареса.
      Весели празници и на теб!

      Изтриване
  2. Въпреки че съм хапнала, пак се облизвам лакомо пред монитора. Много вкусно изглежда плакията, Натали!

    Хубав уикенд от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче, много си мила! Благодаря ти ! Весели празници и вълшебен декември!

      Изтриване