петък, 26 ноември 2021 г.

Домашни зеленчукови бульончета


  Ето нещо което от няколко месеца неизменно обогатява ястията ми. Чрез тези бульончета успявям да добавя тайничко от децата ми повече зеленчуци ,който те са обявили за враг номер едно. Така те не знаят , аз съм доволна и вкусът е  различен .

Аз използвах:

 7-8 моркови

5-6 глави лук

5- 6 червени чушки

 6 зелени чушки

целина - глава

целина стъбла и листа

магданоз листа и стебла


В най-голямата тава на фурната нарязах на едро моркови, лук, зелени и червени чушки, глава целина. Поръси ги с малко зехтин и сложих да се печат за 10 минути.
 Извадих ги от фурната и към тях прибавих дръжките и листата на целината и щедро количество Магданоз от градината. Върнах във фурната отново, като вече ги наблюдавах,  защото зелениите много бързо прегарят.
 Идеята е всичко да омекне, не е необходимо да е сготвено а само да омекне. После всичко се пасира. 
Получената смес се изсипва в малка правоъгълна тавичка покрита с фолио за свежо съхранение. Разпределя се равномерно и се слага във фризера за няколко часа. 
После се вади, нарязва се на кубчета и те се прибират във фризера.

Количеството и съотношението на зеленчуците са според личния вкус.
Могат да се добавят и други зеленчуци ,като - пащърнак, корени от магданоз,праз.

Няма коментари:

Публикуване на коментар