четвъртък, 12 януари 2023 г.

Кекс елхички

   

Малкият ми син много обича кекс вече съм го споменавала.  Точно преди Коледа ме помоли и аз не можах да му откажа. Част от сместа отделих и изпекох в силиконови формички - елхички. Той много им се зарадва. Потопихме ги в шоколад и сам си ги украси. Първо си изяде елхичките с голямо удоволствие. Останалата смес изпекох в обикновена форма за хляб и въпреки ,че небеше с атрактивна визия му се насладихме ,защото беше вкусен,ароматен и  лично на мен ми напомняше на бабиния кекс.



 4 яйца

225 г. захар

100 мл.олио

1 бакпулвер

100 мл. топла вода

300 г. брашно

кората на 1 лимон


Фурната се загрява до 180 градуса.

Брашното се пресява с бакпулвера. Белтъците се отделят от желтъците.

Белтъците се разбиват на сняг с миксер.

Жълтъците се разбиват със захарта, докато увеличат обема си. При непрестанно разбиване се прибавят олиото,след това водата. След това се прибавя брашното с бакпулвера и настърганата лимонова кора. Прибавят се белтъците  ,като вече се бърка  внимателно с шпатула .

Сместа се изсипва във форма за кекс покрита с хартия за печене.

Няма коментари:

Публикуване на коментар