неделя, 21 декември 2014 г.

Постни нахутени кюфтенца - фалафели


 От пръв поглед се влюбих в тези кюфтенца . Още щом ги видях в "Бонбонената " кухня веднага си казах , че ще ги приготвя. Семейството ми ги хареса много, а майка даже попита дали няма кайма вътре :) . Преписвам дословно рецептата, не съм променяла нищо.

Продукти:
250 гр суров сух нахут
1 литър вода
1 глава лук, нарязана на ситно 
2-3 скилидки чесън, пресовани
връзка ситно нарязан магданоз
1 с.л. смлян кимион 
1 ч.л. бакпулвер
1 ч.л. сол 
щипка черен пипер
3-4 с.л. царевично брашно 


олио за пържене, колкото да покрие фалафелите.

Приготвяне:
Накиснете нахута във водата за 12 часа. Отцедете добре и го смелете в кухненски робот.
В купа поставете смления нахут и останалите продукти. Смесете ги добре и оставете сместа да си почине около 30-40 минути.
Оформете кюфтенца - да не са големи - от около 1 с. л. смес. Оставете ги да престоят 30 минути.
Изпържете ги в сгорещената мазнина. 
Съветът ми е да сложите първо 1 бр. , за да видите как се пържи. Не го пипайте докато отдолу не стане златисто,защото може да се разпадне:) Изпържете кюфтенцата от двете страни, но не слагайте повече от 3-4 бр. наведнъж в тигана. Изцедете ги върху хартия. В някои рецепти се пекат на фурна - в тава ги нареждат и пекат на 200 градуса за 15 минутки, пак до златисто :)




Кате , благодаря за вкусната рецепта.

6 коментара:

  1. Мног обичам нахут, а тези кюфтенца изглеждат чудесно!
    Ще пробвам, когато имам възможност!
    Поздрави, Натали!

    ОтговорИзтриване
  2. :) Ама много са готини кюфтенцата, Нати, много ми харесват! Ще се почерпя доволно:))) А аз ти благодаря за доверието! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, благодаря ти още веднъж за рецептата, задължително ще пробвам и след постите с яйце. А прегръдките са от мен :)

      Изтриване
  3. И аз съм им хвърлила окото на тези вкусни кюфтенца, но не знам кога ще се наканя. Твоите изглеждат прекрасно, Натали!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване