събота, 7 август 2021 г.

Градски домати


Обичам да си спомням, как бабите ми правиха зимнина. Как бърках в тавата за лютеницата или обирах от останалото сладко. Как миехме плодовете за компотите и ги слагахме в бурканите.Да имаше работа ,но спомените са ми хубави.

В града обаче нещата не са толкова лесни. Като бяхме деца беше обичайна гледка между блоковете да се вари лютеница или компоти.Сега не е така.

Искам да споделя един лесен начин са консервиране на доматен сок за зимата в градски условия.

Трябват ви само домати ,сол, голяма тенджела,буркани ,капачки и котлон.

Доматите се настъргват или блиндират с кухненски робот. Слагат се в тенжерата и се поставят на котлона. След като заври сместа се слага сол.Аз слагам на око повече за вкус отколкото за нещо друго.Оставете сместа да поври 5 минути.

Още горещ (аз го оставям да ври ) доматения сок си изсипва с черпак в чисти сухи буркани.Капачката се затваря веднага и буркана си обръща с капачката надолу.

Внимавайте да не се изгорите дръжте буркана с домакинска ръкавица за вадени на горещи неща.

След като изстинат обърнете бурканите и ги приберете на мястото, което ще ги съхранявате.

И така до следващата година ще имате доматен сок .Разбира се зависи колко ще направите.Аз правя доста.


4 коментара:

  1. Нати,
    ще пробваме рецептата тази година.Ние замразяваме доматения сок в торбички във фризера както е суров.Става много вкусен, но трябва да имаш място във фризера.За големи количества трябва да се стерилизира.
    Благодарности, идеята ми допадна много !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, уви нямам много място във фризера и затова от години правя доматите по този начин.

      Изтриване
  2. Интересен и лесен начин. Но не се ли разваля, като не се стерилизира после буркана? Иначе много ми допада да е без тази операция.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не не се развалят .Имам буркани от миналата година.

      Изтриване